lördag, september 26, 2009

Ett smärre kaos

Här viner det runt knutarna idag. Det blåser rätt rejält med andra ord. Jill och gänget är på stan för att köpa grejer till det fortsatta husprojektet som vuxit ytterligare. Det som började med nya köksluckor har utvecklats till bänkskivor, kakel, golv (i kök, hall och korridoren mot rummen), väggfix i samma utrymmen och nu är även stora och lilla toan påbörjade. Så just nu får man nästan "sparka sig fram" här, att hitta en spegel eller en sopkorg kan vara ett mindre projekt, det är slipdamm och tapetrester lite varstans, bara en av toaletterna går att nyttja osv...osv *s* Men vad som just nu är kaos kommer att bli såååå fint sen!


Köket som kommer att bli som nytt


Hallen, här har boaseringen slitits ut, väggarna slipats och spacklats


Lilltoan som kommer att målas vit och fin. Notera att färgen var sån när syster köpte huset, det är inte deras val ;)


Lite av det generella kaoset


Och mer av detsamma med Jillan i full gång på stora toan. Där har det f.ö. redan börjat bli så fint i vitt

Vad väntar annars denna soliga och vackra lördag? Tja, jag tvättar - tvättkorgen är som vanligt smockfull och jag måste fräscha upp mina träningskläder inför kommande vecka. Jag har även fått i uppdrag av Jillan att påbörja genomgången av mina kartonger i garaget så att vi kan frigöra yta för en bil där inne. Kul, kul...det är jobbigt både fysiskt (en del kartonger väger bly) och emotionellt. Allt där inne var en del av mitt hem och nu står det det staplat i högar med kartonger. Det där lär nog ta mig några timmar så det är bäst att jag sätter fart...

Ha en go' lördag folks!

Inga kommentarer: