söndag, september 20, 2009

Jag såg en stjärna falla

Åtminstone tror jag det. Det är alldeles stjärnklart och jag satt faktiskt och tänkte på det där med att få se en stjärna falla medan jag körde mot byn. Det har hänt att jag sett det då och då men nu var det längesedan. När jag nästan nått huset ser jag ett tydligt ljussken dala från himlen, vad annat kan det ha varit? Jag tog i alla fall det säkra före det osäkra och utnyttjade tillfället!

Jag är nu tillbaka från en fullsatt Sagabiograf. Jag lämnad eigen mina filmer på Konsum, köpte några äpplen och retade mig på en flåsande, närgången "profil" på butiken. Det är så jobbigt med människor som inte har känslan för det där med privat sfär. Bilen parkerade jag på Åhlensparkeringen, tänk att en parkering, en gata, en stad kan väcka så mycket känslor och tankar, för det kan det. Tro mig! Körde lite SMS-"terapi" med syster innan jag träffade mitt sällskap. Innan bion hann vi, dvs. jag, Annika och hennes syster med en liten sittning i Bodensias lounge. De har fått det riktigt, riktigt fint där nu. Nu kan man vara stolt över Bodens stadshotell. På bion såg/träffade jag en hel drös med bekanta. Angående filmen så gillade jag även denna Stieg Larsson-film. Lisbeth upprätthöll sin coolhetsfaktor, hon är min idol den där tösen :) Gå och se den. Jag tror att jag måste ta mig för att läsa de där böckerna nu faktiskt. Det finns en del saker jag vill ha utvecklade och jag tror att böckerna kan ge mig det.

Som jag visade i inlägget nedan möttes jag av en liten överraskning när jag kom tillbaka, en liten svart, hårig överraskning. Felicia är tillbaka för vilken gång i ordningen? Hur länge stannar hon denna gång? Blir denna gång över-vintern-versionen eller ska hon hinna försvinna en vända till innan? *s*

Nu ska jag så sakteliga göra mig redo för sängen. Natt natt från ett stjärnklart och vackert Bredåker!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Om det var efter 21.30 såg Jonas det oxå!! Vill också se filmen, den första var ju så himla bra.

missj sa...

Det stämmer mycket bra i tiden! :) Så härligt...Klart att ni måste gå och se denna film, jag tycker inte alls att den var sämre än första.