måndag, september 21, 2009

Minipaltkok

I morgon börjar allvaret igen, eller vänta...så ska jag inte uttrycka det. För det är inte alls så illa. Däremot ska jag ta mig i kragen igen och återgå till de vanor jag hade innan sommaren. Jag tänkte jag kickstarta genom att haka på syrran och Stigs kost (av LCHF-typ). Sedan blir det tillbaka till VK-varianten som jag tycker är suverän och fungerar galant. Jag ogillar att hålla mig till förbudsdieter. VK tillåter allt bara man följer sin uträknade mängd kalorier. Träningsväskan åker med ner till jobbet i morgon också. Det lär gå tungt på cykeln och benen lär kännas som spaghetti, det är jag mycket medveten om. Men i sakta mak så kommer det att bli lättare. Bara man har sällskap och lite härlig musik så går allt mycket lättare. Det är verkligen ett priviliegium att ha detta tillgängligt inom jobbets väggar. Så, efter jobbet i morrn hoppar jag upp på "svarte hingsten" igen. Löpbandet kommer jag att smygtesta, är rädd att väcka onda foten igen och förstöra för resten av veckan.

Detta innebär dock att jag banne mig ska koka mig två-tre flatpaltar till middag i kväll eftersom det inte kommer att bli aktuellt på att bra tag. Det lär blir så sen middag att det säkert bara blir jag som äter, dessutom äter ju inte Jill och Stig mjölmat och då räcker det med några stycken. Visst är jag ambitiös? Vem fasen sätter igång ett paltkok för två-tre paltar? *s* Jo, jag! :)

Annars är planen för kvällen att kolla in de där svenska hollywoodfruarna igen. Jag måste bara få uppröras och fascineras vidare över dessa karikatyrer till människor.

Inga kommentarer: