tisdag, september 29, 2009

Toppen för kroppen

Morgondagens planer (so far) lyder som följer:
  • jobb
  • posta present
  • tanka bilen
  • systembolagsbesök för införskaffande av en eller två bubbelvin till helgen - i need some bubbles!
  • till Aggis för att återlämna en väska och ev. följa med på en husvisning
  • till byn och njuta av vetskapen om att ledighet i dagarna fyra
Trots att jag sagt att jag inte kommer att idas åka till stan för att träna på lediga dagar funderar ändå på att åka ner och svettas på cykeln med mina arbetskamrater på fredag då de slutar för dagen. Det är, som jag skrivit förr, ett mysigt sätt att avsluta arbetsveckan och ladda inför helgen på (dessutom är det som rubriken säger: toppen för kroppen!). Nu bär jag i och för sig på visioner och tankar om hur kvällen och helgen fortsatt gärna hade fått se ut men så ser det inte ut, i alla fall inte här och nu. Men min tid kommer... - ...väl?

Nåja, nu ger jag mig för idag. Jag känner mig riktigt, riktigt urlakad så det ska bli skönt att krypa ner under täcket, tända ett värmeljus och drömma om att jag hade nåt bra att läsa :)

1 kommentar:

Camilla sa...

Men hör av dig till mig, vännen. Har ett gäng böcker hemma:)