onsdag, september 23, 2009

Turbo och toklängtan!

Syrran ringde och ville beställa lite grejer från stan till köksrenoveringen, ni vet spackel, slip-papper och sånt roligt. Istället för att ta det efter jobbet då jag tänkt svänga förbi Konsum också kastade jag mig ut och gjorde detta på fikarasten och fort gick det. Bättre än att stå där och köa när alla slutat jobbet. Det kan ju ta en evighet på såna butiker. Men jag lyckades med turbofart! :)

Drabbades av en släng av uppgivenhet, irritation och "lesshet" (hur böjer man less?*s*) Är så trött på väntan och ovisshet. Ibland tar det mig mer än annars och det gjorde det nu, kanske är det PMS som börjar smyga sig på. Man kanske ska göra rokad och flytta till Bahamas och bo i en hydda på stranden? Äh, det är inte aktuellt på något sätt men jag vill bara få ordning på saker och ting. Jag vill ha mitt hus, min kärlek, mitt liv! Vill inte vänta en sekund till! Alltid är det nåt som får mina tankar och känslor dithän. Nu känner jag den där intensiva längtan efter kvällar med värmeljus i massor och mys. Jag frossar mer än gärna i värmeljus - överallt! Jag är storkonsument av varan. Men nu då, ska jag tänka ett litet ljus på min kammare? Nää, det blir inte samma sak! Syrran renoverar kök, jag vill också fixa med mitt hem! Vi ska ta itu och röja bland mina kartonger i garaget för att det ska finnas plats för en bil när vinterkylan slår till och det är såklart både nödvändigt och realistiskt men det ger på nåt känslan av att jag ännu har lång tid kvar innan jag har nåt eget när jag planerar för en vinter i byn. För att förtydliga; jag vet att jag kan skaffa en lägenhet i stan men det vill jag inte! Det är inte det jag pratar om. Ej heller vantrivsel hos syster och med hennes familj. Men jag är vuxen och har levt i tvåsamhet i ett hem jag skapat och format med min partner en stor del av mitt liv och jag saknar det. Mer än vad jag någonsin kan sätta ord på.

Jag får "bearbeta" med telepati (yeah, right *s*), affirmera och ta itu med det där jag nämnde tidigare och hoppas att det ger nåt matnyttigt.

Så, nu har jag fått ur mig lite frustrationer. Snart vankas resa mot byn via Konsum, syster bjuder visst på hemgjorda köttbullar till middag idag och jag tror banne mig att jag ska ta mig ett glas rött vin i kväll!

Inga kommentarer: