måndag, oktober 26, 2009

Hålla tummarna

När man vistats i stora folksamlingar som på flygplatser och flygplan finns risken att man drar i sig en och annan "bacillusk". Det är dessutom långt i från alla som väljer att nysa och hosta i armvecket utan istället rakt ut. Det var en del som valde att vandra omkring med munskydd men det känns lite "overkill" i detta läge och jag väljer att sätta min tilltro till att jag har en stark motståndskraft mot "bacillusker" (jag utsätts ju lite extra för dem dagligen dags i mitt jobb). Dessutom sätter jag en stor tilltro till vaccineringen för dryga vecka sedan. Men saken är den att det är mycket annat än "svin" som flyger runt där i luften just nu. Max klagade just på ont i halsen här på morgonen. Så nu håller jag andan, en tumme och drar filten över mig för en fortsatt mysmåndag...

Ska bara googla på Cacharel-parfymen jag fastnade för på resan ner men avstod att köpa med intentionen att införskaffa den på resan hem. Dessvärre fanns den inte på den inte på den enda Duty Free-shop jag stötte på och den är ett "must have"!

Inga kommentarer: