onsdag, oktober 28, 2009

Syndens näste


En liten eftermiddagsbild från då jag lämnade jobbet, himlen bjöd på ett fantastiskt blått sken som dessvärre inte riktigt syns på fotot

Nåja, fullt så illa är det inte men jag lät mig övertalas av mitt sug efter sushi. 12 ljuvliga bitar laxnigiri har trillat ner i min mage och efter det en kopp java och en bit mörk choklad med nougatfyllning. Detta har jag avnjutit till en film som jag hyrt idag, nämligen "The Proposal", utöver den fick jag även med mig "State of Play" med mig hem. Så det är vad jag kommer att roa mig med i dag. Jag är lite trött så det känns faktiskt helt perfekt.

Bilen var förresten helt ljuvlig att köra idag, inget som helst trassel med växlarna. Så nu har jag inhandlat en flaska olja och spolarvätska för att pyssla om "Spruttis" lite inför vintern. Återigen ett tack till Jocke-mannen som helat min lilla "rostboll".

Förresten, i helgen började mina tankar på julen och nyåret att ta fart. Denna jul kommer inte att bli som förra eller den före det. Det kommer att kännas konstigt och tomt. Julen vill jag fira med familj, nära och kära. En helg som jul vill vara med hela familjen och med partner. Man ska vara "många" och samlade en sån helg. Jag vill fira hyfsat traditionsenligt i alla fall. Även om jag visst kan tänka mig en "runaway" nån jul också. När jularna med mamms, papps och syrrorna lades ner började jag fira med Daniels familj vilket var mycket mysigt. De är en superfin familj/släkt och värnar om såväl varandra som om traditioner. Denna jul vet jag inte riktigt vad som sker, inte nyåret heller -men det lär väl visa sig...

Nu är det bäst att jag återgår till filmen men först ska jag tända lite värmeljus, både för mysets och värmens skull. Det är rätt kallt här på kammaren då dörren varit stängd en hel dag. Detta är dessvärre ett måste då jag upptäckt att nån av kattrackarna vässat sina klor på min skrivbordsstol i skinn *muttra*.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Kan tipsa om "Seven pounds" också, en jättebra film!

missj sa...

Det måste jag kolla upp :) Tack för tipset!