lördag, november 14, 2009

Blogga istället för att bada


Min välkomstpresent från Sara och Anders! Tack så mycket gullisar!


Rummet


Sängen

Till min stora besvikelse hade de missat att jag ville ha badkar på rummet och det enda lediga rummet med badkar höll på att saneras efter att någon fått för sig att röka på rummet under natten. Rummet är i alla fall modernt, fint och fräscht och på skrivbordet väntade färsk frukt, en ask med Lindts chokladkulor och ett paket från Body Shop med badskum och lotion + såklart ett gulligt kort. Det var Sara och Anders hade varit så gulliga att de varit hit och lämnat det åt mig i går. Vilka raringar!! Ilskan över det uteblivna badkaret blev i alla fall kort. Och kompensation för det uteblivna badkaret fick jag två minipåsar chips, nåja...snacks till vinet är ju bra. Nu är vi positiva! Bada hinner jag med senare...

Resan ner med bussen har varit intressant, mellan Luleå och Piteå fick jag lyssna på en malaysisk kille och en överförfriskad medelsålders man som konverserade om Queen och det hela slutade med att de två utbytte telefonnummer då den yngre killens kompisar som spelar Queen-covers skulle spela i Piteå och den medelålderns mannen var ett stort fan av just den gruppen. Utöver detta pratade de om mannens barnbarn som vid födseln vägde 5 kg och nu vid 2 månaders ålder vägde 8 kg. Hörde Karelin nämnas också ;) Mellan Piteå och Skellefteå var det en diskussion mellan en yngre punkarkille och en annan överförfriskad man som fångade min uppmärksamhet. Punkarkillen berättade om hur han sovit i P-hus och trappuppgångar som ett rent experiment för att uppskatta det man själv har. Visst, tanken är säkert god men så långt behöver inte jag gå för att uppskatta det liv jag lever,de vänner jag har och de ting jag omger mig med. Det är verkligen fascinerande hur människor förs samman. Själv valde jag den asociala varianten och ägnade mig åt min bok och tjuvlyssnande ;)

Nu ska jag starta om laptopen så att högtalarna får fart, jag vet inte varför de kräver det. Kanske är det nåt jag missat? Sen ska jag ta hissen upp och bevittna byafolket som ska bada tunna på taket. Lite senare kommer Sara förbi och vi ska dricka nåt glas vin och sedan gå ut och äta på stan.

Nu blir det nog inte så mycket mer från mig idag mer än möjligtvis nåt mobilinlägg :) Vilket å andra sidan inte är omöjligt ;)

Inga kommentarer: