tisdag, november 17, 2009

Strul i kubik!

Bad syrran (som jobbar natt) kolla PAW:en eftersom lönerna kördes idag och naturligtvis stämde den inte. De kan inte ha noterat att jag just nu går 90% för lönen är min vanliga och till och med mindre än vad jag fick ut förra månaden då jag jobbat 90% 1 vecka och 70% 3 veckor. Det blir med andra ord till att ta kontakt med lönekontoret i morgon. Tack och lov är ju detta bara den preliminära lönespecifikationen så tiden finns ju att korrigera felet men tänk att det ska strula så ofta med det där!

Jag har även problem med Sage (min RSS-läsare) som är en s.k. add-on i Mozilla Firefox. Den helt klart bästa feedreadern enligt mig för att ha koll på vilka bloggar som uppdaterats. Det började på laptopen där den prompt vägrar spara markeringen av lästa bloggar och nu strular den även på min stationära men här är problemet ett annat, den söker igenom bloggarna men markerar inte de bloggar som uppdaterats. Mäkta irriterande! Jag har testat det mesta som att ominstallera Sage, starta om rubbet, ta bort alla bloggar och lägga in dem på nytt men inget tycks fungera. Jag har även sökt alternativa RSS-läsare men inte hittat en enda som faller mig i smaken. Alltid faller det på något. Jag vill allra helst ha den integrerad i webläsaren men inte ha en webbaserad dito. Dessutom har jag som krav att den ska klara lösenordsskyddade bloggar då jag har några sådana som jag följer. Jag måste få ordning på Sage - men hur?!

Nu lägger jag i alla fall detta åt sidan för i kväll, det finns inget mer jag kan göra i något av ärendena så jag förflyttar mig till sängen med one wish, one hope, one desire och lite "Gilmore Girls".

Skickar en varm tanke till familjen Pernilla också som har en sjuk liten Robin där hemma ♥

Godnatt! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag använder Bloglines (webb-baserad) för närarande och är nöjd med det. :)

missj sa...

Jo, jag såg det när jag kikade runt men en webbaserad är inget jag vill ha...:)