onsdag, november 25, 2009

Tvångstankar

De pratade om tvångstankar på RixFm i eftermiddags och jag började fundera och reflektera över mina. Jag tror att vi alla har våra versioner av tvångstankar, av varierad grad såklart...

Vilka är mina?
  • Jag kan ha svårt att slappna av jag sitter vid TV:n och äter och sedan ser den tomma tallriken eller glaset stå där på bordet, eller om blicken fastnar på ett skräp på golvet, damm, flammig TV eller ett gult blad på blomman i fönstret. För att helhjärtat kunna ägna mig åt filmen eller TV-programmet vill jag helst få undan det där som "sticker" i ögonen innan jag kan slappna av. Jag vill helst göra bort sånt där som disk, tömma diskmaskin, hänga tvätten osv innan jag företar mig några nöjen.

  • När jag renbäddar i sängen är det viktigt att ha matchande lakan, påslakan och örngott. Likaså kan jag inte somna om lakanet tenderar att släppa på ena sidan, då är det bara att ställa sig upp och dra till detta innan jag kan slappna av.

  • Jag sminkar mig alltid i samma ordningsföljd; ev. concealer, foundation, rouge, puder, ögonbrynspenna, ögonskugga, eyeliner och sist mascara.

  • Min hang-up med läpp- och fingeravstrycksfria glas är nog även det en tvångstanke. Jag vill helst diska upp mitt glas mellan påfyllningar för att slippa se de där avtrycken. Det har hänt att jag ibland valt en mugg istället för att slippa se eländet ;)

Detta är ju små saker och inget som plågar mig eller ställer till nåt bekymmer men det är i alla fall mina små egenheter. Vilka är dina?

Nu siktar jag mot duschen, jag hoppas att de varma vattenstrålarna ska göra under för min onda mage.

Inga kommentarer: