tisdag, december 29, 2009

Årets sista arbetsdag

Så var den här. 2009 års sista arbetsdag. Årets sista tisdag. Min gissning är att det kan bli lite tungt idag med tanke på nattens missöde med sömnen - men jag hoppas att det betyder att jag slocknar ovaggad i kväll. Jag har i alla fall öppnat fönstret här på rummet för att vädra ut den där eländiga instängda luften som blir när det är tjall med ventilationen. Förhoppningsvis ska den svala luften som strömmar in här hjälpa mig att hålla mig alert också.

Morgonen fortlöpte fint i alla fall, bara dessa kissekatter som snurrar kring fötterna så fort man visar sig uppe. Jag fyllde på deras mat och vatten men framförallt Felicia sprang ändå runt och pratade och visade nyfikenhet mot ytterdörren men när jag stått där med dörren öppen huttrande ett tag och hon bara stod och vädrade luften utan att visa någon tendens till att gå ut ledsnade jag och stängde dörren. Lilla grå Brittan smälter ihop alldeles förträffligt med det grå golvet i morgonmörkret, turligt nog är hon inte som Fellan utan flyttar sig när man kommer gående.

På dagens agenda:
  • jobb
  • handla det sista åt syster med sällskaps nyårsmiddag när jag ändå är i stan
  • middag, en dusch och en sista koll av väskan
  • sooooova! Jill, offrar du dig med gummiklubban om jag inte somnat innan 22:30? Det går bra med en hammare också! ;)

Ni lediga -> njut! Ni som jobbar -> ha en smidig och bra dag!

Inga kommentarer: