fredag, december 25, 2009

Jag och mina underliga drömmar!

Efter att ha kört lite tvättjobb, tagit in pellets (som dammar och stökar ner), dammsugit och duschat lade jag mig på sängen och läste en stund. Naturligtvis somnade jag där under filtvärmen och under den tiden har jag hunnit drömma såna tokerier. Inte obehagligt eller hemskt, men konstigt. det hela utspelade sig på Arlanda där jag provsmakade mycket underliga glassmaker på Ben & Jerrys, förlade jag min väska konstant men blev räddad av Erica och Hanna som kom tillbaka med den när vakterna hotade att beslagta den eftersom jag inte märkt den med namn och adress. Slutligen träffade jag en storvuxen man med skägg och ett yvigt knallrött hår och värsta Pontare-utstyrseln till kläder. Honom hade jag tydligen träffat på där en gång tidigare då han var på väg mot Japan. Just när jag hörde mitt namn ropas från andra andra sidan stället stod jag och skulle ta ut pengar, vänder mig om och drasar omkull. Försöker ta mig upp men det är som om golvet är gjort av såpa. den storvuxne mannen ser mitt dilemma och sätter sig ner på golvet han med för att prata. Jag frågar vart han är på väg och han svarar: "Stockholm". Men...där befann vi oss ju redan, jag hann dock aldrig utröna desto mer om den saken eftersom jag vaknade.

Jag har precis ätit lite köttbullar och mjukkaka och druckit mjölk så nu är jag piggelin igen. Ska slå på lite musik här och komma mig upp ännu lite mer ur min sömn :)

Inga kommentarer: