söndag, januari 31, 2010

Ångan uppe!

Mycket effektivare dag idag än i går, det kan jag konstatera:
  • dammtorkat bort det värsta ur bilen, hade velat dammsuga också men det är så trång och blött på golvet i garaget så det får vänta
  • fyllt på olja och motorolja i bilen
  • tvättat ur efterbehandlings"gock" ur håret och satt i färgen
  • ansat och färgat ögonbrynen
  • dammsugit kammaren + köket
  • planerat och förberett middagen som idag blir prinskorv, potatis och senapssås
  • haft en bra, intensivt och engagerat telefonsamtal om hedersvåld och våld mot kvinnor i allmänhet
  • påbörjat packningen inför veckoslutet
Nu ska jag tillåta mig lite slösurf innan det blir dusch och hårfärg ur, i kväll ska jag sätta mig på sängen här i min kammare och se en film. Så får det bli!

BTW: det blev inget av min plan att se "Jägarna" på TV i går, filmen började 23:50 och jag hällde upp ett glas vin, satte mig med syster och Stig i vardagsrummet vid 21:30 men orken var helt slut så jag ställde in mitt vinglas i kylen och lade mig på sängen för att vila fram till filmen. Jag stängde medvetet av mobillarmet när det ringde och vaknade 02:30 nästa gång och då var det bara att göra kvällsrutinerna och krypa ner för natten. Lite trist men jag antar att det var vad som behövdes :)

2 kommentarer:

Linda sa...

Oj vad hurtig du är:)
Det var verkligen en bra föreläsning.
Kom på mig själv när jag satt i bilen på vägen hem att jag var arg och all enbart pga hur liten man känner sig som individ när sådana här saker kommer upp mm.

missj sa...

Visst är det lätt att gå igång på alla cylindrar när man tänker på det där...fy fasen! :(