lördag, januari 16, 2010

Godmorgon världen!

Gårdagen var en stillsam afton, jag och de andra utom Max och hans kompis Felix såg på "Let's Dance" och när det var slut högg jag och Jill (Stickan sov så gott i soffan intill) tag i "Sleepless i Seattle" - en gammal favorit som jag letat på Tradera men tydligen redan ägde. Det hade jag helt glömt bort men Jill var och hämtade några filmer från Daniel som var mina i går och däribland fanns den och några andra jag glömt bort att jag hade som "The Sure Thing", "Pianot" och "Twin Peaks"-boxen + filmen ("Twin Peaks: Fire Walk with Me") . Jag trodde att de två sistnämnda redan var nedpackade i mina kartonger men så var inte fallet. Tur att Daniel är en så pass schysst kille att han lämnade dem till mig, nåt annat har jag i och för sig aldrig trott. "Twin Peaks" fick jag ju faktiskt av honom i julklapp. Jag och Jill hade en liten fundering på att gå vidare till "The Sure Thing" men insåg att vi båda var trötta och att klockan faktiskt var 01:30 så vi avslutade kvällen där och gjorde natt.

Trots att jag lade mig halv två vaknade jag utsövt och lycklig vid 09-tiden. Jag vet inte exakt varför denna lycklighetskänsla infunnit sig denna morgon men jag kan misstänka vad som är ett par bidragande orsaker i alla fall. Hur som helst så behöver jag inte analysera det desto mer utan nöjer mig med att njuta av känslan.

Nu ska jag gå och ordna mig en stor kopp godmorgonvälling, som bomull i magen!

Inga kommentarer: