fredag, januari 15, 2010

Puckon och papper

Efter jobbet drog jag mig mot Konsum för att handla lite, när jag sedan sätter mig i bilen för att lämna parkeringen hann jag tappa humöret. Nån korkskalle har parkerat sin bil längs husväggen bakom min bil vilket resulterar i ett helvete för mig att backa ut bilen från parkeringsplatsen med bilar på vardera sida om mig. Jag hade inte mycket till svängradie kan jag tala om - i synnerhet med tanke på att jag inte har servo på min bil. Inne i den puckopakerade bilen satt ett glatt gäng och gapade som fågelholkar. Jag var på vippen att kliva ur bilen och säga dem ett sanningens ord men jag sansade mig, rattade för glatta livet, körde bilen nån centimeter, rattade igen och så höll jag på tills jag lirkat mig ut från parkeringen. En del tänker verkligen inte längre än vad näsan räcker!


Nu har jag håvat in alla de papper jag behöver och de är legaliserade och klara. Söknadsschemat är ifyllt och allt ligger samlat och fint i en plastmapp, det enda som återstår nu är ett A4-kuvert, kludda ner en adress, frankera och lägga på lådan. Äntligen! Som jag skrivit förr, detta är en bra-att-ha-grej, sen får vi se om jag får någon användning av det hela.

Nu ska jag ta itu med fredagsnöje numero uno, nämligen dammsugning!

2 kommentarer:

Linda sa...

Vilka puckon!
Du föressten, har du tid att surra nån kväll i tel? har lite funderingar och pirr i magen;)

missj sa...

Naturligtvis, skickar telefonnumret via mail :)