fredag, januari 29, 2010

Hemska, hemska moster!

Kidsen har kommit hem och jag bad dem städa sina rum efter syrrans önskemål. Lina "bäddade" sin säng och sedan var hon klar. Därefter intog båda TV sofforna och Lina ritpapper och pennor som tillägg. Jag vet inte hur många varv jag sprang mellan köket och matlagningen och vardagsrummet för att mana på dem. Max menade på att han faktiskt nyss städat och jag kontrade med att han nyss sett på TV också. Hade han svarat att det var annat på TV nu så hade jag kontrat med att det var annat/nytt stök att städa upp också. Dessvärre gjorde han inte det ;) Till slut tog han tag i dammsugaren och svischade över sitt rum och sen var städningen minsann klar. Lina deklarerade att hon minsann skulle rita klart först. Nu har jag beordrat dem att slå av TV:n och sätta igång och att rummen ska dammsugas, dammtorkas OCH röjas upp. Jag misstänker att detta inte var sista tjatomgången - men jag ger mig inte...

Är det verkligen så hemskt att städa två minirum?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kommer du inte ihåg hur det var själv.
Tycker fortfarande det är väldigt tråkigt att dammtork. Det tar som aldrig slut. ^^
Dammsuga är en anna sak. Det är roligare.