onsdag, januari 20, 2010

Humör är inte humor

Jag har klarat mig ganska bra undan PMS och irritation denna gång men i eftermiddag slog det till, jag kan bli lite trött på att saker och ting ska vara så jäkla komplicerade och omständiga. När jag får den där känslan av irritation i kroppen behövs det inte mycket för att spä på den ytterligare. Jag retade mig på bilar som låg alldeles i bakom på mig när jag var på väg hem och var mäkta sugen på en tvärnit alternativt "snigla" fram men jag lät bli, jag var hungrig, jag kände mig stressad för att jag lovat att laga dagens middag och ville inte låta alla vänta. Utöver det känner jag mig irriterad över att det är 6 dagar kvar till lön, januari är som sagt ingen kul månad. Så här brukar det inte vara resten av året, oavsett om jag jobbar 70 eller 100%. Det jag har kvar på kontot nu kommer oavkortat att gå till bensin. Inte nog med detta, det tycks luta åt att besöket till Jokkmokks marknad skiter sig helt i år. det hade varit trevligt men går det inte, så går det inte och då är jag glad och tacksam över alternativa planer och de kommer förhoppningsvis att lägga sig under veckan.

Nu är middagen lagad och uppäten och det blev gott, jag gjorde min favorit-laxrätt men i gryta-form istället för ugnsgratinerad. Syrran serverade mig ett glas rött som jag sitter och sippar på just nu medan jag försöker mana mig själv in i duschen. Jag är mindre irriterad nu efter middag och lite uppvisning av Max när Stig lovade honom 100 kr om han kunde slicka sig själv på armbågen. Han vred och vände och böjde och bände men icket. Att nå till näsan med tungan klarar han av men här gick han bet! ;) Lite irritation ligger kvar men det kanske går att duscha bort det sista?

Jag testar!

2 kommentarer:

Jill sa...

Annars kan jag komma och berätta en dålig rolig historia...det kanske hjälper...haha.
Kram och tack för en mkt god middag

Annelie sa...

Hoppas irritationen blåst bort till idag!