söndag, januari 24, 2010

Seg söndag

Gudars vad jag har svårt att få "fingrarna ur" idag. Det känns som om jag vuxit fast i en lamslående inaktivitet just nu. Jag har några få saker att ta itu med men det känns tillräckligt svårt att påbörja. Jag har tänkt dammsuga min kammare men det måste jag vänta med till Jillan vaknat, dammsugaren förvaras nämligen i sovrummet och syster ligger och sussar efter nattjobb. Därför får det bli en dusch och en film, jag hade tänkt ge mig på en 3-timmars mastodontfilm. Jag har även lovat att stå för dagens middag så efter filmen får det bli matlagning för hela slanten. Stig och barnen är på Leo's Lekland idag, grannarnas lilla Elin fyller år och har sitt kalas där.

I morgon kickar ännu en arbetsvecka igång och den inleds med en heldag på Landstingshuset och en inspirationsdag om aktivitetsförmåga, det kan säkert bli både intressant och matnyttigt. Och vet ni, på tisdag är det äääntligen dags för lön efter att det ekat på kontot de senaste dagarna...mycket efterlängtat! :)

Nu gör jag slag i saken och anfaller duschen!

Inga kommentarer: