lördag, januari 23, 2010

Vilken lat dag!

I går när jag myst till det i vardagsrummet; torkat bord, rensat undan, puffat soffdynor och tänt ljus och satt mig till ro för att se "Let's Dance" kom ett samtal från grannen som var gräsänka och hemma med en drös med barn. Hon undrade om jag ville komma över och titta på Tv där och surra en stund eftersom jag också var mol allena (Jill och gänget hade åkt till Camilla och Jonas en sväng). Sagt och gjort, jag blåste ut ljusen och knatade över i mina myskläder och blev där till ca. 23. Vi lyckades surra bort nästan hela "Let's Dance" så jag har inte mycket koll på vad som hände i programmet denna vecka :) Drack nån drink där och det har känts idag kan jag tala om. Jag har varit såå seg hela förmiddagen. Efter lite mat och dryck är jag däremot "som folk" igen.

Jag har ägnat ett par timmar på nätet för att läsa om skattesystem och avdrag. Spännande men himla krångligt. Nu lägger jag ner det för idag och tar mig en sträckare på sängen istället. Det är en lyx man kan unna sig en lördag.

Kvällen är nog vigd åt lite surfande och film. Bara stillsamt och skönt.

Inga kommentarer: