tisdag, februari 16, 2010

Skönhetsblogg

Nej då, här byts det ingen inriktning. Ett annat tips och en och annan rekommendation på mina favoriter dyker bara upp mellan varven och nu tänkte jag lämna ett sådant. Under våra resor till USA brukade jag köpa en fenomenal vesrion av nail polish remover som jag haft svårt att hitta motsvarande här i Svea rike men nu har jag gjort det och är innerligt glad för det. Den jag talar om är en burk innehållande en removerindränkt skumgummibit med ett hål för fingret. Denna är helt fenomenal. Ner med fingret bara och i ett nafs har man tagit bort nagellacket som annars kan vara en dödligt trist kamp, i alla fall om man satsat på lite mer färg (vilket jag i och för sällan gör). Dessutom, det bästa av allt...om man klantar sig med ett finger behöver man inte förstöra alla andra målade naglar för att man måste hålla den där tussen med remover för att korrigera det hela. Minsta möjliga "griseri" med andra ord!

Den jag hittat och köpt kommer från Depend Cosmetic.

Tummen upp!

2 kommentarer:

Jill sa...

Gick det bra att byta den?

missj sa...

Jodå, det var inget som helst problem :)