måndag, april 19, 2010

24-timmarsresan är slut...

...det är även jag ;) I alla fall nästan, känner mig ordentligt sliten efter en näst intill obefintlig sömn på tåget ner. Jag har precis kollat Swedavias hemsida och ser att jag hade tagit mig till Stockholm men sedan hade det varit stopp för på Gardemoens hemsida ser jag att planet mellan Stockholm och Oslo blev inställt. Så det var med andra ord en rackarns tur att jag tog tåget/bussen ner. På det stora hela har turen ner gått bra, inga förseningar och inget drama. Men jag kan inte låta bli att undra var en av tyskarna som som tullarna ville träffa utanför bussen tog vägen, för tillbaka kom han inte och bussen åkte utan honom.

Väl i Oslo köpte jag mig en korv, magen kurrade eftersom det var 6 timmar sedan jag ätit, jag tog även en sväng in på Vinmonopolet och köpte en flaska Castillo de Molina till värdfolket. Jag vet att de inte brukar vilja ha nåt men de är alltid så gästvänliga och generösa så nu sket jag i det - och jag vet ju att de gillar vin. Sedan fick jag vimsa runt ett tag innan jag hittade ner till båtarna men så farligt var det inte, för nu är jag ju här. Otroligt skönt!

Nu vankas det snart middag här; kjøttboller i tomatsaus, bulgur och en zucciniröra. Tanken är att vi ska ta en tur i kväll för att rekognisera vart jag ska vara i morgon förmiddag, enligt google maps handlar det bara om ca 1,7 km härifrån så det är ju nära.

Inga kommentarer: