måndag, april 19, 2010

Uppladdning med god sömn

Åhhh så skönt, nu kan jag pusta ut en stund. Det har varit ett intensivt dygn med ytterst lite sömn så det gjorde verkligen gott att komma hit till trevliga människor, god mat, frisk luft, vackra miljöer, en skön dusch och en dito säng. Oj, oj vad jag ska sova!

Kvällspromenaden landade väl på ca. 1 timme men då blev det ett stopp för att hälsa på Hermine som var ute på kvällpromenad ;) Det är en svart dvärgschnauzer som både MB och E har ett gott öga till så vi fastnade med henne och hennes matte en stund, hon jobbar som barnmorska inom Nesodden kommune så det blev lite prat om den arbetsplatsen som enligt henne verkar vara bra. Det är väldigt kuperat här ute på Nesodden så flåset fick sig en omgång och lungorna fylldes av frisk och sval luft, på sånt sover man extra gott. De visade mig vart jag ska i morgon, det blir ingen match att hitta och tar drygt en kvart att gå. På väg tillbaka tog vi även en promenad förbi Sunnaas sjukhus (ett mycket välbekant namn för arbetsterapeuter :)) som ligger ofantligt vackert längs fjorden. Det är så grymmarns tjusigt här ute. You oughta see! En dusch senare är jag redo att lägga mig men ska först kolla lite nyheter på nätet, läsa någon blogg och såklart skriva detta inlägg :)

Jag har förresten bokat om morgondagens hemresa, istället för att dra med buss kl. 23 och sitta åtta timmar på den kommer jag att åka med tåg ca. 16, den resan innebär ett byte till men det kan det vara värt för jag landar hemma i stan nästan fyra timmar tidigare och biljetten var nästan hälften så dyr.

I morgon väntar en mycket utfordrande dag, två intervjuer och en lååång resa hem. Så nu säger jag godnatt och kryper ner i sängen. Ni ska tro att jag längtat! :)

Natti!

Inga kommentarer: