lördag, april 24, 2010

Godnatt från byn

Som jag skrev inledde jag med att sova en missag och efter det städade jag tills svetten lackade ;) Jag noterade sedan att grannarna tyckte att jag skulle lägga ner projektet och komma över, vilket jag också gjorde - efter städningen ;) Så jag gjorde slag i saken och knatade de hela "flera metrarna" över till "grannskapet". Som vanligt hamnade vi i en massa samtal ackompanjerade av TV:n, musik, djur och barn. Därifrån tog vi sedan cyklarna längs vår långtifrån jämna byaväg till Selinis för fortsatt umgänge några timmar.

Nu ska jag krypa ner, kanske bläddra i nåt blad innan jag somnar. Kvällen har varit trevlig med en massa prat och emellanåt "småheta diskussioner" om bya-relaterade frågor under andra halvan av kvällen ;) Jag står både utanför och mitt i - lite svårt det där.

Natti från en en ren kammare och jag kommer att sova som en prinsessa enbart av vetskapen om att här är "tok"rent och fräscht.

Inga kommentarer: