söndag, april 25, 2010

Söndagssysslor

Tror ni inte att jag vaknade före 07 i morse men jag lyckades i alla fall somna om ett tag, helgen är ju den tid då man har möjlighet att hämta igen lite sömn och 4-5 timmars sådan under helgerna är ju helt förkastligt.

Solen skiner men jag har inte tagit mig ut. I stället har jag haft lugna gatan här, kört en röjning i köket (det kan man göra precis hur ofta som helst;)), precis snott ihop en köttfärssås till middag och manat på Max att tömma diskmaskinen. Nu blir det till att ta itu med hårfärgningen, det börjar onekligen vara dags.

I morgon tar en ny vecka vid, en mycket spännande sådan. Jag vill inte tänka så mycket på de besked som kommer och hur de kommer att låta för just nu är jag i en sån där: "det kan väl aldrig gå vägen"-fas. Så det är helt enkelt bäst att ta det som det kommer och vänta och se. Men jag hoppas såklart på det bästa - hur mycket som helst! Hur som helst blir det supertrevligt att få finfrämmande och att ha fredag ledig. I morgon kommer ju lönen också så jag har kollat att allt är klart med räkningar och överföringar. Jag hoppas att jag får besked från Norwegian om återbetalning av mina flygbiljetter också och att de kläder jag beställde i fredags hinner komma, jag behöver lite nytt nu till våren och sommaren.

Inga kommentarer: