tisdag, juni 29, 2010

Detta blir spännande!

Nu får vi se om jag ställt mig utan pengar inför helgen, det skulle ju bara fattas det när jag väntar besök som dessutom fyllt år och som jag tänkt förära med en present. Jag är ju typen som raskt vill ordna ting och var kanske nog så rask med överföringen av pengarna från mitt svenska till mitt norska konto. Jag skulle ha stannat upp, räknat och tänkt till lite mer. Jag förde inte över allt men hade ju glömt svenska räkningar som Telia, CSN och så pensionssparandet så nu står jag med 230 SEK på kontot och 30 000 SEK på väg in på ett norskt konto till vilket jag inte fått nåt betalkort ännu. Måtte pengarna landa på kontot snart och kortet komma pronto annars blir det besvärligt att komma åt de pengarna, utan att behöva ta ännu en tur in till Oslo och banken för ett kontantuttag - vilket känns lite overkill!

Dessutom har jag kollat upp detta med överföringar nu också, helt automatiskt valde jag "normal" överföring utan att kolla upp saken desto mer när jag gjorde denna i söndags. Denna typ av överföring tar 2-3 bankdagar och kostar 40 SEK, hade jag istället valt Nordisk kundbetalning, så går överföringen till Handelsbankenkonton i Norge, Finland och Danmark inom en bankdag och når garanterat mottagaren samma dag om den utförs före kl 11.30. Dessutom är dessa överföringar kostnadsfria. Men..men...det var ju det där med att lära av sina misstag.

Inga kommentarer: