fredag, juni 11, 2010

"Ja nå er helgen kommet, det er tid for fredagskos"

"Det fins en dag når man puste ut.
Man slipper sjefens mas, og kommer hjem til slutt.
Since I moved here, all I do is kosekos (yes we dooo)
Det er tid for fredagskos. Ingen KiMs ingen kos!
Det er tid for fredagskos. Ingen KiMs ingen kos.
Ja nå er helgen kommet, det er tid for fredagskos (koooos)"



Den norska versionen av fredagsmysreklamen, den snurrar lika ofta här i Norge som därhemma. Nåt sånt fredagskos blir det inte här i kväll, det är inte så troligt i alla fall, däremot har jag fått smaka rökt valkött som B köpt med sig på matfestivalen på Aker brygge och oj så gott det var, det smälte i munnen och påminde ganska mycket om gravat reninnanlår.

Arbetsveckan är slut - men vart tusan tog den vägen?! Och vart tog go'vädret vägen? Kvällens grillning blir inte av utan det blir till att laga nåt inomhus istället för det är inte bara duggregn jag talar om utan det vräker ner. Utan nåt som helst tak ute blir grillningen en plåga så vi siktar på morgondagen istället. B är ute och köper sallad, potatis och nåt vi kan äta till. Jag har inget paraply och skulle garanterat hinna bli dyvåt innan jag tagit mig tur och retur till Kiwi-butiken.

Nu se jag fram emot en mysfredag men jag efterlyser fortfarande en soffa, så rackarns mysigt det hade varit om den hade varit på plats. Istället blir det nog att bära in TV.n i sovrummet och använda sängen som soffa - för om än köksstolarna är goa att sitta på så är de inte direkt nån mysig TV-tittar-möbel ;)

Inga kommentarer: