torsdag, juni 10, 2010

Priser med Telia till norsk mobil

Jag har fått en del frågor om vad det kostar att kontakta mig på mobilen nu och det hänger ju helt och fullt på vilket företag ni har men jag har forskat på Telia. Här är vad jag kommit fram till:

Att ringa till Norge till med Telia till min mobil kostar: 3,47/minut och 47 öre/minut till fast telefon (som jag inte har men har tänkt skaffa Skype med tiden). SMS kostar 1,50 och MMS 3,50 om jag minns rätt (och det tror jag) - jag har ju skickat en del såna utomlands :)
Ni kan även kolla upp detta. Det är ett erbjudande de har för 9 kr/månad som gör att det bara kostar 47 öre/per minut att ringa från en svensk till en norsk mobil.

Att ringa från fast telefon (Telia) i Sverige till min norska mobil kostar 3,15/minut (med erbjudandet nedan: 1,99/minut) och till fast telefon 50 öre/minut (med erbjudandet nedan 20 öre/minut) -> ännu inte aktuellt då jag inte har någon fast telefon.
Det lägre priset jag angett ovan kan man få genom att teckna ett avtal som kostar 15 kr/månad.

Hoppas detta underlättar :)

Inga kommentarer: