onsdag, juni 09, 2010

Kvavt!

Det känns som om luften står stilla här, det är 20 grader varmt men regn i luften och det är så kvavt. Jag har alla fönster öppna men ändå känns det "klibbigt" och varmt så det blir ytterdörr upp också i hopp om att få in lite mer luft här.

Idag noterade jag förresten att skatteåterbäringen kommit, den är oerhört välkommen! Nu hoppas jag bara på att skattekortet kommer också så att jag får ordning på allt som behövs för att detta med lönen ska lösa sig. När det och personnumret kommer måste jag nog ta en halvdag ledigt för att fixa med kontot, här stänger ju de flesta myndigheter och banker kl. 15 så utan att ta ledigt får jag inte till det.

Tänk, det återstår bara två arbetsdagar denna vecka, tiden går så jäkla snabbt och jag känner lite stress med att få in så mycket som möjligt innan Kristin och Tone går på semester för då hänger ruljansen på mig i tre veckors tid. I morgon ska jag och Kristin på kurs på NAV (hjelpemiddelsentralen) i Oslo, den handlar om detta med kognitiva bedömningar i förhållande till detta med elrullstolar. Det är både känsligt och svårt så jag är mycket glad för den utbildningen och lite hjälp i hur man ska tänka.

Nu ska jag dra nån lov på Finn.no - den där soffjakten går vidare och så måste jag uppdatera mig i de bloggar jag läser :)

Ha en go' kväll!

Inga kommentarer: