onsdag, juni 16, 2010

Lite norrbotten till Norge

I går efter jobbet kändes det som om högarna med saker att göra bara växt trots att min tanke var att jobba undan, det dök upp nytt hela tiden och det i kombination med att jag fortfarande är osäker på hur jag går till väga med alla delar i CosDoc gjorde att det kändes hyfsat otillfredsställande att lämna jobbet. Jag är van vid att veta precis hur jag gör, när jag gör det, vem jag vänder mig till om olika saker, rutiner och arbetsgång. Nu är jag totalt grön; visst, att träffa patienter, göra bedömningar osv är ju såklart precis detsamma men här resulterar varje hembesök i en mängd administrativt arbete som med hästlängder slår det jag är van vid.

Jag hade i alla fall inlett och gjort så mycket jag kunnat i går och tänka sig - inte ett enda fel hade det blivit och efter dagens lilla genomgång om fortsättningen så känns det genast bättre igen. Det känns som om jag kommer att få kläm på detta snart, polletten torde trilla ner till slut ;) Jag tror mest att det handlar om att försöka få en överblick i hur olika flikar och registreringar, journaler, tjenester, søknader och dokument hänger samman. Jag saknar flytet! :)

Jag och Kristin inledde dagen med två hembesök på varsin kant av Nesodden.
Att resa runt här, i synnerhet i det fantastiska sommarvädret vi har nu är en ren njutning. Om bilen (som trots hutlöst pris ska repas) är fixad till helgen ska jag ta mig en körtur runt här för att njuta av landskapet och kanske få kläm på vägarna här på Nesodden. Så mycket som att det är två huvudvägar (156 och 157) på vardera sidan om halvön har jag kläm på och att de förbinds av nån mindre väg som i sin tur har en avstickare som blir en tredje med smal väg (Midtveien) mellan de två huvudvägarna. Så mycket mer kan jag inte påstå att jag har koll på ;)


På väg tillbaka efter sista hembesöket, vi besökte så vackra lantliga idyller. Jag hade gärna fotat mer men det var inte läge så det blev ett raskt foto genom bilrutan ;)

Solgult och härligt!


Ingredienserna till dagens middag, guess what..?

Jamenvisst, idag på denna varma sommardag slår jag till med palt-kok. Den står som bäst och puttrar på spisen, 3,5 flatpaltar uppdelade på två små kastruller - jag tog inte med paltgrytan på flyget ;)

Även om det finns komler/raspeballer här så är mina ändå norrbottniska flatpaltar - av norska råvaror. Allt hänger väl på kocken? ;)

Inga kommentarer: