"Uadressert reklame - NEI TAKK!
I dag blev jag ofrivilligt förpassad från jobbet 16:20 av ett strömavbrott, jag hade tänkt stanna och skriva ikapp lite tills 17:09-bussen skulle gå mot Fagerhøi där jag skulle hämta bilen på verkstaden. Så blev det inte så jag tog en promenad till Rema1000 och köpte kuvert och en glass och satte mig och inväntade bussen. Det är verkligen skillnad på busschaufförer, en del är sura som ättika,men dagens bussis var trevlig, glad och pratsam :)
Bilen var en dröm att köra mot hur det var innan verkstadsbesöket, den var långt ifrån lika seg och gick fint och TYST! :) Men rackarns så dyrt, jag förstår att folk här kör service och rep. av sina bilar i Sverige.
It's back! :)
Nu har jag möjlighet att ta mig nån liten tur i helgen och om det dyker upp nåt av intresse, kanske hitta en soffa. Egentligen har jag nått den summa på kontot som jag velat hålla på, nämligen tre månadshyror i depositionsavgift och första månadshyran - men jag får helt enkelt ändra strategi och nalla av de pengarna tills jag får in lite nya. Jag måste ha nåt av leva av tills dess också. Även om man försöker hålla i pengarna så sipprar det ändå ut i form av busskort och matinköp.
I morgon ska vi arbetsterapeuter ha sommaravslutningsmöte/lunch ute nånstans sedan blir det åter till jobbet i 1,5 timme innan jag tar bussen ner till 14-båten in till Oslo och göra det där bankbesöket. Då är i alla fall den biten ur världen och då är jag nära. Håll en tumme eller två att skattekortet kommer i morgon så att jag kan lämna in det "first thing" på måndag.
Idag fick jag ett trevligt besked, jag får nämligen finfrämmande första helgen i juli - då ska jag bara njuta, vila och ha det bra för det blir uppladdning efter tre ensamma veckor på jobbet då båda mina kollegor är på sommarferie. Då ska jag hålla ställningarna på arbetsterapisidan och lite pirrigt är det allt, det är inte riktigt samma sak som att vara mol allena nån vecka under sommaren på vårdcentralen hemma. Jag är fortfarande väldigt grön och osäker på vad som gäller, främst kring hjälpmedelssortiment - då det skiljer enormt mycket från hur det är därhemma. Jag får helt enkelt köra på strategin Kristin föreslog, nämligen att ta upp patientens förfrågan/önskemål och ringa hjälpmedelscentralen för att få mer information om vad som gäller. Alla är vi barn i början! :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar