tisdag, juni 22, 2010

Snart får jag göra rätt för mig!

I går ledsnade jag på att känna mig som en snyltare. Känslan ligger helt hos mig, det vet jag, för familjen jag hyr av har sagt att vi tar allt det formella med depositionskonto och hyra när jag fått ordning på alla papper. Men det är ändå ytterst otillfredsställande att känna att man inte betalar för sig och jag har snart bott här i en månads tid.

Så i går när jag var på väg mot Kristin skickade jag ett SMS till Nils (mannen i familjen) och erbjöd mig att ta ut kontanter för att få betala dem åtminstone juni månadshyra. Att föra över mellan ett svenskt konto kräver diverse koder och avgifter (för mig) som de tyck var onödigt. De köpte den idén så idag efter jobbet åkte jag för att hämta ut pengar men tror ni att jag fick ut några...nope! "No service availiable" var svaret jag fick av maskinen. Jag åkte hem igen i oförrättat ärende och tänkte forska i vart det fanns andra bankomater här på Nesodden och lyckades tajma mig så pass att Nils kom hem i samma veva. Då hade jag dessutom hunnit sondera brevlådan och hade fått mitt hett efterlängtade skattekort, så i löpet av nästa vecka borde jag vara igång med hela maskineriet. Det hela slutade i alla fall med att vi åter är inne på banköverföring så jag får finna mig i att agera snyltgäst en stund till. Men snart så...!!

Nu ska jag bege mig in i duschen, sen kryper jag ner med datorn och ett gäng bloggar som kvällslektyr. I kväll blir det inget sänggående närmare 02 på morgonen - det är ett som är säkert! :)

Natti, natti!

Inga kommentarer: