onsdag, augusti 25, 2010

20800 NOK

Det är nästan så att det måste firas! Hade jag haft en öppnad box rött så hade jag gjort det men den jag har är osprättad och får så vara.

Den centrala lönerevisionen är klar och årslönen stiger fr.o.m. den 1 augusti med 20800 NOK. Redan från i juni har delar av den börjar portioneras ut, så det blir nog lite retroaktiva pengar vid nästa lön. Det är inte fy skam, här känns det som att det sker mer med löneutvecklingen än hemma i Sverige - och det är på tiden att det sker. Vi arbetsterapeuter har länge legat på tok för lågt i lön. Vi ligger fortfarande en bra bit under många som jobbar i Oslo t.ex. Den lokala potten får jag inte ta del av detta år eftersom jag är så pass nyanställd här och anses ha löneförhandlat då jag började. Samma regler här som hemma. Men just nu känns det inte så viktigt, jag ska glädjas åt detta besked som innebär cirkus 1300 NOK mer i plånboken varje månad!

På tal om lön så kommer den svenska lönen i morgon, den är mycket välkommen! Säg när en lön inte är det?! ;)

Inga kommentarer: