onsdag, augusti 25, 2010

Tredje gången gillt...eller?

Kyckling i currysås från Flaskebekks kinahak

Andra försöket till hämtmatsmiddag sedan jag kom hit var lika illa som sist, förra gången beställde jag en biffgryta med stark sås och cashewnötter. Ingen hit! I dag valde jag att köra på ett säkert kort; kyckling i currysås. Inget hit det heller! Det känns som nåt jag kan sno ihop hemma, det saknar helt den där "kinahakskaraktären", till och med curryn var tam. Frågan är...ska man våga sig på ett tredje försök? Det skulle ju onekligen vara trevligt att ha ett ställe man kan hämta hem mat från om man vill ha en myskväll med mat man själv slipper laga.

2 kommentarer:

Miss0 - svensk tjej i Oslo sa...

Naah, vad tråkigt att inte maten smakar! Men tycker många restauranger här i Norge är rätt tama när det gäller kryddning. Ingen sting eller go i dem. Men har hittat några thaihak i Oslo som är mums!

Tack så mkt för att du rösta på mig ^^

missj sa...

Ja, det är trist men jag hoppas att jag bara valt fel rätter ;) Ska ge det en tredje chans nån gång.

Lycka till i tävlingen! :)