lördag, augusti 28, 2010

Att inte tänka längre än näsan räcker...

Innan jag satte igång med hårfärgningen fick jag ett infall att rensa avloppet i såväl duschen som vattenlåset till handfatet. Värt att notera är att detta är bland det vidrigaste jag vet och är nåt jag gärna överlåter åt någon annan men finns ingen annan så är det bara att ta itu med det själv. Handskarna åkte på och jag fick bort en hel del snorhala hårblobbor *usch*, offrade min tandborste för konsten och anföll rören med klorin. Inte tänkte jag på att jag hade svarta kläder på mig...figure it out! Jag har numera ett par rödorange haremsbyxor, inte hela världen eftersom jag bara ska ha dem hemma men lite stör det mig så jag ska köpa textilfärg nästa gång jag ramlar över det i nån butik. Jernia här på Nesodden har det säkert!

Man kan med andra ord säga att jag hamnar på +/- vad gäller färg idag, minus på byxor och plus i håret.

Inte tycker jag ens att det blev bättre i handfatet, det rinner fortfarande undan dåligt. Jag ska investera i en sån där...ja, vad tusan heter de...en sån där som man kan handpumpa upp lite sug med för att få upp lite fart i avloppet. Klosettpumpe heter det visst på norska i alla fall, jag fann en på Jernias hemsida. Det får bli en tur dit endera dagen för textilfärg och skönheten här till vänster!

Inga kommentarer: