lördag, augusti 28, 2010

Ett kvartal i Norge

I dag är det tre månader sedan jag flyttade hit till Norge, tiden har gått så fort och jag har hunnit med så enormt mycket, sommaren har varit helt fantastisk och fylld av intryck och erfarenheter. Varenda en av dem goda! Detta är en personlig utmaning som gått mycket lättare än väntat.

Idag ska jag ta ytterligare ett steg i min utveckling här, jag ska nämligen åka in på ett möte i byen, mötet hålls på Majorstua och är ett gäng "ladies" i cirkaåldern: 30-55. De träffas ungefär en gång i månaden och kvällens tema är film, det låter som nåt för mig! Efter mötena brukar de gå ut på en restaurang och äta och jag har preliminärbokat mig med på detta. Nåt måste man göra för att se om man kan utveckla sitt sociala nätverk och jag tänkte ge detta en chans. Verkar det vara en trevlig och inspirerande grupp människor så fortsätter jag att gå på deras möten, känns det inte som "my cup of tea" så är det ju inte svårare än att jag inte behöver gå dit mer. Allt att vinna, inget att förlora alltså! Men som vanligt är det ju lite pirrigt att åka iväg och träffa nya människor; tänk om alla redan känner varandra och har skapat egna små grupper och jag blir stående där i ett hörn. Nu tror jag inte riktigt att det är så eftersom de är öppna för ett inflöde av nya medlemmar och i inbjudningsmailet står det specifikt att nya är välkomna från 17:30 - så detta, höstens första möte, kanske är rätt tid att ge det en chans. Jag återkommer med lite reflektioner när jag varit där.

Oj, vad jag sovit gott. Det var ett klokt drag att inte försöka pressa fram en lång fredag kväll även om jag inte brukar vilja kapa av veckans bästa kväll. Nu är jag pigg och alert och ska sno ihop lite äggröra till frukost innan jag tar tu med hårfärgningen som inte blev av i går.

Ha en fin lördag, gott folk! :)

Inga kommentarer: