måndag, augusti 23, 2010

Kläder efter väder?

Det är inte helt lätt att klä sig rätt här om morgnarna. Imorse visade termometern bara 10 grader men YR hade visat go-väder och himlen var klar. Jag klädde mig i alla fall efter dessa 10 grader men jag kan inte påstå att jag frös idag då vi faktiskt åt lunchen ute. Nu strålar solen och termometern visar 20 grader.

Veckans första arbetsdag är över och jag känner att jag fått mycket gjort idag, ett ganska spontant hembesök, en hel del skrivarbete, några uppföljningar samt att jag bokat in en del av de henvisningar jag har i min mapp. En mycket tillfredsställande känsla. Jag har fortfarande en del på min pult och nytt strömmar stadigt in. Jag känner dessvärre att jag tappat lite av överblciken på mina ärenden då jag var i Sverige och andra ordnade med saker jag påbörjat, jag vet inte om saker som ska på retur är ordnade och jag har tappat kollen på de uppföljningar jag har att göra men de kommer nog tillbaka till mig i sinom tid. Det är en del annat som också måste göras, innan den 3/9 måste jag ha fått ner några punkter som jag ska ta upp på vårt ergoterapimöte då jag ska berätta lite om hur man jobbar på vårdcentralen hemma, jag och Møyfrid ska försöka få ihop nåt om projektet kring fallprevension som ev. ska startas här och det ska vara klart tills på måndag eftersom det ska dryftas på konferensen vi ska ha i Sverige. Det vankas också ett Follomöte (alla arbetsterapeuter i de omkringliggande kommunerna) i slutet av september som vi ska ansvara för och ordningsställa ett program för. Mycket att ta itu med men visst är det tur, det skulle bli oerhört långa dagar om man inget hade att göra :)

Nu har jag varit på ännu ett shoppingstråt, jag gjorde slut på allt mjöl, salt och mjölk i och med paltkoket i går och det går ju inte för sig. Jag tog även en lov förbi Sunnaas parkering för att se hur det ser ut med bilplatser där, här är det konstant brist och det måste finnas ett gäng att erbjuda när det är dags för Follomötet. Min middag består av rester från i går - praise the lord, det blir palt! Den blev så rackarns god också och att det bara kräverlite uppvärmning är inte illa. Jag har ingen micro och tänker inte investera i någon heller så den kommer att bli nästan som nykokt på spisen, jag klarar mig faktiskt riktigt bra utan. Med spis och ugn kommer man långt :)

I dag känner jag mig lite trött i knoppen så det ska bli skönt med en stillsam kväll med fjärrkontrollen som sällskap. Ett gäng varma tankar vill jag sända till B♥, som mitt uppe i en av de rushigaste arbetsperiodena på året varit tvungen att dra iväg på en tredagarstur till Finland. Jag önskars å att jag kunde avlasta lite, mer än med mail som blir lite tokiga i formuleringen ;)

Inga kommentarer: