torsdag, augusti 26, 2010

Lite kärare för varje dag...

Till vänster är buketten jag beställde till syrran på födelsedagen och till höger är den hon fick. Inte speciellt likt men den var i alla fall väldigt vacker, nästan bättre om jag får säga det själv. Förra gången jag beställde från samma företag (Euroflorist) blev det, som jag döpte blogginlägget "inte en siffra rätt", i negativ bemärkelse. Jag förstår att det är svårt att få till en exakt likadan bukett men en viss likhet borde det ju finnas, annars är det ju ganska meningslöst att sitta och välja bland olika typer av buketter och uppsättningar. Förra gången var jag ute efter nåt stilrent och mottagaren fick värsta färgbomben. Euroflorist fann mitt blogginlägg och erbjöd mig mig pengarna tillbaka för felet. Det tycker jag var storsint!

Jag pratade med syrran i går och fick veta att jag har en del "oppgaver" när jag kommer hemöver nästa gång, detta innebär också att middagarna för dessa tre kvällar är klara. Hon ska se till att jag får surströmming och palt (endera kan vi skippa om vi ska få in allt ;)) sen vill hon att jag ska göra fisksoppa och lära henne att sno ihop en pasta carbonara. Utöver det önskade hon ett bullbak och det ska jag såklart fixa!

Dagen har varit bra, smärre och större sysslor hela dagen, goda samtal och trevliga möten. Det är så härligt att åka på hembesök och träffa nya människor och omgivningarna är så fantastiska. Folk bor på de mest otillgängliga ställen, man kör längs småvägar som måste innebära ett rent h-vete vintertid och plötsligt uppenbarar sig en supercharmigt hus med den mest fantastiska utsikt över fjorden. I ärlighetens namn är det mer än en gång jag drömt mig iväg, önskat att huset var mitt och att jag fått utforma och renovera det precis som jag vill ha det. Jag vill också bo på en plats med en sån spektakulär utsikt! För att kunna köpa hus här måste man dessvärre antingen bära på en tung penningpung alternativt ha gjort bra investeringar d.v.s. köpt och sålt i rätt tid och på så vis pö om pö kunna byta upp sig eller ha föräldrar som tänk till och investerat för kommande generationer. Inget av detta har jag här. Men vem vet vad som kan ske...:) Jag tror i alla fall att invånarantalet på Nesodden kommer att explodera, det dröjer nog inte alltför länge innan det stigit till över 20000 (idag bor det ca. 17000 i kommunen). För att få lite pejling på huspriser här kan ni kika in på denna sida; Finn.no.

2 kommentarer:

EuroFlorist sa...

Hej!

Vilken e-postadress når vi dig lättast på?
Naturligtvis ska du inte få en så olik bukett, och för att kompensera dig – och förhindra att det händer igen för andra kunder – hade vi behövt lite mer information från dig.

Tack på förhand!

/EuroFlorist.

missj sa...

Just i detta fall var det ingen kris eftersom blomman som levererades var väldigt vacker om än inte speciellt lik ;)

Min epostadress är: star@mailamig.nu