torsdag, augusti 26, 2010

Motivation

Nu blir det städning av lyan en stund, för tänka sig...det är dags igen! Ljusa golv och mörkt hår = bad combination!

I morgon är det dags för veckans sista arbetspass, jag har gått omkring med en tanke på att kanske dra in till Oslo efter jobbet för att försöka finna mig en regn/vindjacka, ett litet paraply lämpat för handväskan och ev. ett par höstskor. Jag känner mig nästan lite handikappad här under regniga dagar och jag vet ju att det lär blir många fler av dem i höst. Just nu känns det inte alls speciellt lockande med en "citytur" men det kanske är annorlunda i morgon, jag brukar vara hyfsat trött och seg om kvällarna så "hemmets lugna vrå" drar ganska mycket ;) Å andra sidan behöver jag verkligen dessa kläder och vill också få tag på ett par fina ytterkrukor till mina blommor och nån ram till de nåt av de vackra fotona, eller kanske snarare fotona med det vackra motivet, som jag fick hemsänt från Fuji i går ;) Kanske kan det vara sporre nog? Nåja, det beslutet fattar jag i alla fall i morgon, det är ingen idé att göra det nu. På tal om att vara seg på kvällarna; Kristin frågade i alla fall idag om jag eventuellt hade lust att följa med henne på en rastningspromenad med hunden längs lysløypen som ligger "bakom knuten" till min lägenhet nån kväll och det tycker jag lät som en alldeles förträfflig tanke, det är så mycket enklare att motivera sig att ta sig ut med sällskap :)

Nu ska jag rasta dammsugaren! Back later! :)

Inga kommentarer: