tisdag, september 21, 2010

Back in business and fit for fight! :)

Två tuffa dagar är förbi, jag mår så mycket bättre nu. Läget har stabiliserats och magen är lugn - och ett eko ;) Det blir till att inleda med mjuk mat ett tag nu, skulle behöva köpa mig lite yoghurt men det får bli i morgon efter jobbet. Efter dessa dagar ser jag ut som ett regelrätt slusk och har ingen ambition att göra nåt åt detta förrän kvällens dusch och morgondagens sminkning.

Det är så oerhört skönt att eländet lagt sig och att känna energin smyga sig på igen. Denna energi tänkte jag faktiskt använda mig av till att avfrosta(läs: avisa) kylen nu. Längst bak har det blivit ett enormt islager, tjockt, stort och ohanterligt och jag tror att detta är vad som gett upphov till det höga ljud kylen gett från sig på sistone. Hur kommer det sig att det blir så här? Detta problem har jag aldrig haft förr...Beror det på att kylskåpsdörren inte stänger sig ordentligt ibland om man inte ger den ett extra tryck? Beror det på att man har sakerna stående för nära väggen? Nu ska det bort i alla fall - och jag hoppas att det resulterar i en tystare och mer harmonisk kyl.

Monster-is-kakan ska bort!

Jag har saknat min lilla blogg, jag har inte haft ork att lägga nån tid på den de senaste dagarna. Men nu är jag tillbaka!

För alla mina spindelälskande vänner..;) Jag har en update...*s* Idag när jag låg och vilade i soffan i godan ro kände jag plötsligt hur det kittlade på armen och jajomensan, där sprang det en spindel. Turligt nog var det ingen sån där lurvig och äcklig sak utan bara en "potatisspindel" (det var det namn vi fick lära oss som barn och jag vet dessvärre inte vad deras faktiska namn är), ni vet de där harmlösa rackarna som ser ut som en kula med enorma, långa och smala ben. Fort var den i alla fall förpassad till de sälla jaktmarkerna.

Nu ska jag frosta av kyl, njuta av varandet, av att må bra och vetskapen om att jag i morgon får åka till jobbet och träffa mina fina kollegor igen! OCH att jag på fredag ska åka till Köpenhamn för en supermysig helg med B!

1 kommentar:

Pepsodent sa...

Hoppas ni får en superhelg! Hörde du köpt mina skor också. Gulle dig! Hör av dig när du kommer hemåt hitåt så vi får fixa med det. Kram