fredag, oktober 22, 2010

Ett stort beslut är fattat


Planen och känslan var att jag skulle försöka hålla mig kvar på vårdcentralen med näbbar och klor genom organisationsförändringar och neddragningar. Mitt första jobb där fick jag i februari 2002 och några år senare hade jag en tillsvidaretjänst. Det är en superfin arbetsplats fylld av goda, trevliga och professionella människor♥. Jag har trivts som fisken i vattnet. Inte en dag har varit den andra lik. Jobbet har varit roligt, utmanande och utvecklande och jag kan tydligt se hur det har förändrats och hur kraven och efterfrågan på vår kompetens ökat under de nästan 9 år jag varit där.

Dagen jag (tills för ett halvår sedan) aldrig trodde skulle komma har kommit. Jag har beslutat mig för att stanna här i Norge och har pratat med enhetschefen på jobbet därhemma idag, hon har sänt mig det dokument jag ska signera och sända tillbaka. Egentligen har jag känt att jag vill stanna här ett tag men det är ändå svårt att sätta det på pränt, att klippa den där navelsträngen och verkligen kasta sig ut i en ny tid. Men nu är det gjort, jag har fyllt i pappret och lägger det på lådan i morgon. Den 22/12 när jag är hemma och ska ner på diverse ärenden i stan ska jag ta en tur förbi vårdcentralen för att hälsa på, städa undan mina saker och för att ta ett avslutningssamtal med Inga.

Det är inte utan att det känns lite vemodigt - men nu går jag vidare. Fast till Björknäs VC lär jag återkomma igen och igen - men bara för att hälsa på :)

Tack för alla fina år!

Inga kommentarer: