måndag, oktober 18, 2010

Monday, monday

*Brrr* Vilka kalla vindar som bjöds i eftermiddag, jag hade tänkt promenera hem men tog istället en promenad åt motsatt håll till Rema1000 för att fylla på med lite bröd, pålägg och såklart en bukett liljor. De säljer tvåpack liljor där för 30 NOK varje vecka och jag köpte faktiskt inga förra veckan så nu var det dags. Nåt så litet gör verkligen så mycket. Det står nu och pryder ett av mina fönster. Från butiken blev det buss hem, en snabb middag och så har jag gjort mina lunchsmörgåsar klara. Efter det dök jag direkt ner i soffan med filten, ikväll blir det inte sent utan jag ska bara se ett eller två avsnitt av" L Word" innan jag gör kväll. Jag känner mig rätt trött. I morgon väntar en helt ordinär arbetsdag med hembesök men på onsdag blir det temadag (om kognitiva hjälpmedel) på Abilia inne i Oslo och ännu en biltur - men denna gång har jag Kristin (och Tone) som mänsklig GPS. Det gör verkligen all skillnad att slippa sköta ratt, översikt på trafiken, trafiktempo och samtidigt försöka hitta rätt i helt okända regioner helt allena! På torsdag kommer jag att ägna eftermiddagen på Hjelpemiddelsentralen på Løren för att gå kurs i bestillingsordningen, man måste nämligen vara godkänd som beställare när det gäller den och det är jag inte ännu. Det innebär att jag så fort detta är aktuellt måste ta mina kollegor till hjälp för en signatur men i och med denna kurs är det slut med det och jag kan bli ännu ett steg mer självgående :)

Jag väntar med spänning på besked om hur helgens blombeställning fungerat, blir det den önskade vita buketten eller nåt helt annat. De senaste gångerna har den levererade buketten inte på något sätt liknat den jag beställt - men då har jag fått pengarna tillbaka, vilket är schysst. Fast det är klart, helst av allt hoppas jag ju att det ska bli som önskat denna gång.

Nu ska jag gosa ner mig under filten och dra iväg till Los Angeles :)

Inga kommentarer: