söndag, november 28, 2010

1:a advent


Jag trodde att det hade snurrat om för Nils när han kom dragandes med snöslungan, nog för att det snöar idag men så mycket snö har inte lagt sig att det behöver åtgärdas ;) Tydligen var det inte så allvarligt som jag först tänkte utan de har bara tagit ut den från garaget när de ändå var där och letade reda på batteriladdaren. För som ni ner på bilden så är batteriet under laddning nu, så nu är det bara att vänta och se om det gör någon skillnad. Hoppas, hoppas, hoppas!

Just nu står tre små paltar och puttrar på spisen, jag hade kvar fläskfärs och fick ett infall om att koka mig några paltar till det. Det är ju lika bra att värma upp potatisskalararmen också för jag ska ta ett ryck med förberedelserna till morgondagens Janssons frestelse lite senare också.

Och förresten...IKEA bytte min rullgardin utan fuss, tamburmajoren är inköpt den med och MB och E kommer förbi med mina saker idag. Så där har jag nåt att roa mig med också, montering av IKEA-prylar - som inte direkt en passion, men en tamburmajor ska jag väl inte behöva svära så mycket över? ;)

Därhemma verkar det vara skyltsöndag idag, här är det julgranständning, underhållning och adventsmarked på Varden leir men jag tror att jag skippar det i år. Det blåser isvindar här och att gå i hi (norska för ide) lockar betydligt mer ;)

Inga kommentarer: