lördag, november 27, 2010

En olycka kommer sällan ensam

Tänk att när det börjar jäklas så tenderar det att försöka sig.
  • Idag gick bygeln på ännu (en tredje alltså) BH, så totalt har fyra dött för mig med den sista där bygeln letade sig ut på sidan. Jag ska försöka klara mig med de jag har tills jag kommer upp till Boden och då ta en runda och skaffa mig några nya. 
  • Jag har ju haft läckage från vattenlåset till handfatet när jag spolar lite hårdare, nu har jag återigen testat att få packningen på plats och skruva till det ordentligt. Nu återstår det att se hur länge det håller denna gång. Inte nog med detta i badrummet.
  • Jag har dessutom disco där inne nu eftersom lampan ovanför håller på att lägga av. Men är det glimtändaren eller lysröret som måste bytas? Hur vet man egentligen det? Kanske lika att ta båda. jag har i alla fall taklampan att förlita mig på (men det går väl snart den med*s*) tills detta blir åtgärdat.
  • När jag stod i duschen noterade jag dessutom att duschdörrarna inte sluter helt tätt. När fasen hände detta? Det har de ju gjort tidigare - med en viss teknik, det gäller nämligen att dra igen dem i en speciell ordning. Nu är det ju bara en minimal glipa så det är inte hela världen men det retar mig ändå, i synnerhet eftersom så mycket annat jävlas med mig idag.
Så, på den positiva sidan? MB ringde och hon och E ska till IKEA och de erbjöd sig att köpa den där tamburmajoren åt mig. Dessutom ska de ta med min rullgardin som saknar ett väggfäste, jag har hittat en massa IKEA-kvitton men naturligtvis inte just det från när jag köpte rullgardinen. Så det är bara hoppas på lite goodwill från IKEA nu. Jag har dessutom fått upp två stjärnor till i fönstren och tycker att jag fått till en hyfsat diskret lösning med strömförsörjningen till dem, se nedan:

Inga kommentarer: