tisdag, november 09, 2010

Friska vindar och fina kollegor

Swooosh sade det så var det tisdagen över. Nu sitter jag här i soffan och försöker upparbeta lite energi till att ta itu med middagsstöket. Utöver vanligt arbete idag har jag, Kristin och Tone haft möte med handläggaren på  boligavdelningen (NAV här på Nesodden) nu i eftermiddag. Istället för att dra tillbaka till jobbet för en halvtimmes jobb efter det tog jag ut lite flextid och avslutade dagen med en kopp kaffe och lite prat med Tone på Flasken innan hon skulle dra hemåt. Gott intitiativ där frun! :) Eventuellt har jag dessutom en sån rackarns tur att jag kommer mig iväg på min "inför-jul-Harrytur" till Sverige med henne/dem eftersom hon också tänkt sig en sån resa. Jag som letat och letat efter bussturer men utan större lycka. Kan man ha sån flax? Joo, kanske! :) Sen är det ju dessutom så mycket trevligare att åka med sällskap.

Och på tal om flax! I går fick jag SMS-besked om att andra halvan av min Ellosbeställning kommit - till Vinterbro. Jag fattar inte hur det kan komma sig att halva ordern kom hit till Posten på Nesodden och resten till Vinterbro. Helt ologiskt! Och mycket opraktiskt. Nu tillbaka till flaxen, Kristin och hennes dotter skulle nämligen dit idag efter jobbet, så jag frågade henne snällt om hon kunde tänka sig att testa få ut mitt paket - och det kunde hon. Mycket gulligt! Jag har skickat med alla uppgifter, skrivit ett par ord om att jag gärna vill att hon får hämta ut mitt paket och även skickat med henne mitt pass som ID-handling. Så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas. Det vore verkligen toppen om det gick att lösa och jag slapp en enkom tur hela vägen dit för att hämta ett paket för 370 NOK.

Annars kan jag informera om att det blåser isvindar här på Nesodden idag, det är bara nollgradigt men blåsten går genom märg och ben så nu ska jag tända en massa ljus, laga mig lite middag, krypa upp i soffhörnet och bara ha det gott.

Inga kommentarer: