måndag, november 08, 2010

Putsa vingarna

Nu ska jag stoppa in skallen i duschen, tvätta håret och få i lite färg. Ögonbrynen ska också få sig lite kulör. När färgen fått sin tid ska jag kliva in i duschen, låta det varma och sköna vattnet skölja bort överflödig färg, lindra mina onda mage och få mig att dofta blomsteräng. Sen ska borsta tänderna och tvätta bort det smink som återstår efter duschen och krypa ner i min goa och varma säng. Tänka på allt det stora, spännande och modiga jag faktiskt gjort. Glädjas över min ljuvliga kärlek, mitt roliga och givande jobb, mina fina kollegor, gåvan att ha en fot var i två så fina länder, mina underbara vänner och familj, att jag har hälsa och mår bra och det härliga med att ha ett eget hem att pyssla i och ta hand om. Sen ska jag drömma vackra drömmar om livet och framtiden...jag längtar efter att så sakteliga fylla på detta oskrivna blad.

Life's good!

Inga kommentarer: