måndag, november 15, 2010

Oslo by night

Det blev inget fördrink på Åpen bar för oss i lördags, vi (läs: jag) satsade på sminkning, klädvånda hemma och två glas vin här istället. Dessutom inväntade vi MB och E som kom förbi med bilens piggdekksoblat, på så vis slapp vi både utgiften och tiden det hade tagit att svänga av för att betala den. Med sig från Ikea hade de dessutom 500 värmeljus, suuuuuper! Trots att det blev lite stressigt på slutet här hemma och med att finna en parkeringsplats på parkingshuset på (under) Aker brygge så kom vi bara 5 minuter sent till restaurangen. Alla som skulle äta var redan där, jag tror att vi var närmare 15 personer totalt. Maten var god, precis som de två tidigare gånger jag ätit på Eataly och jag tycker att priset var helt överkomligt; en Calzone, en parmabakt lax, två Carlsberg, en Munkholm, en irish coffee och en kaffe för under 700 NOK. Samtalen under kvällen flöt på riktigt bra, trots att en del personer var helt nya för varandra. jag fick bland annat en inbjudan om en tur längs Akerselva på lördag. Om det blir nåt av det vet jag inte ännu. Jag har inte namnet på personen som frågade ens *s*

Vid 21:30 drog vi vidare för drinkar, prat och dans (som dessvärre inte blev av). Väl på So mötte det upp ytterligare folk från Sum1:s och enligt vad jag hört av andra var vi totalt 25 personer, ingen dålig uppslutning! Kvällen löpte fort här efter, ett par glas vin och jag jag hann bli hyfsat rund under fötterna och fick gå över till vatten. Danslustan som suttit i länge (här talar vi om  månader *s*) fick dessvärre inget utlopp, först var dansgolvet totalt tomt och sen smockfullt. Men vi fick prata en hel massa med trevligt folk, jag märkte inte av något tjafs eller diskussioner. Det gillas! :) Dessutom var det supermysigt att vara ute på lite galej med B, som dessutom fick så fina komplimanger. Jag visste väl att jag har en fantastisk smak ;) Klockan var väl runt 02:30 då vi lämnade stället och begav oss mot bilen, på vägen på bryggen hann vi bli stoppade fyra gånger av folk som skulle fråga om diverse - gott om partypeople i farten med andra ord. Efter lite letande efter bilen (inte ett helt lätt P-hus att manövrera sig i) kunde vi påbörja bilturen åter mot Nesodden och sköna sängen. Hemma var vi vid 04-tiden och i säng cirkus en halvtimme senare. Jag var mer än lovligt seg i går kan jag tala om, dessutom började jag må urkas vid lunchtid och blev inte människa förrän på eftermiddagen. Men trevligt och kul var det, dessutom är det är så pass sällan jag är ut - så det får det vara värt ;)

Inga kommentarer: