måndag, november 15, 2010

Backar mer in i helgen...

Jag klev in i en blogg i kväll, en blogg som hade lagt upp ett YouTube-klipp med en låt och då slogs jag av tanken på fredagkvällen. B dök upp vid min dörr vid 21:30-tiden, vi åt middag över tända ljus och pratade. Vi var båda slitna efter arbetsveckan, B garanterat mer sliten än mig eftersom det varit en del resande på sistone så efter middagen landade vi i soffan med varsitt glas vin. Spotify spelade ljuvlig musik från min spellista som den gjort hela kvällen. Mestadels alternativ rock. Där satt vi, eller halvlåg...med två händer sammanslingrade som en, lekande , smekande och två själar sammanvävda som en. B slumrade till, jag styrde Spotify med den andra handen för att undvika högtempovarianterna. Det var så galet harmoniskt att se och höra slumret intill, höra mitt älskade hjärta komma till ro och slappna av...här hos mig. Tillsammans. Where we belong!

Små händelser, stora intryck och minnen!