fredag, november 26, 2010

Taktikvila och tekniktrubbel

Oj, oj vad jag är trött och sliten jag är i dag. Jag trodde i min enfald att bacillusken slutat dansa rumba i min kropp efter energiboosten jag drabbades av i går kväll men ack vad jag bedrog mig. I morse vaknade jag tröttare än någonsin och med hes stämma som i alla fall blev bättre efter att jag ”sjungit upp mig”. Nu känner mig småvarm och toktrött så jag gjorde helt sonika en repris av onsdagen och liftade med Kristin hem lite tidigare. Det kan jag gott unna mig eftersom jag varit tidigt på plats alla dagar utom en denna vecka. Jag vill ogärna ta död på veckans härligaste kväll och vara slut redan kl. 20 och jag tror att en timmes taktikvila på sängen nu kan rädda aftonen, så det ska jag vara flink och faktisk göra.

Dagen inledde jag med en stunds prat med Tone som var först på plats - men efter det har det bara gått utför. Tanken var att vi skulle ha ergoterapimøte på morgonen men det fick vi skjuta på framtiden för att sjuka barn kallade för Tone. Sedan har tekniken rasat här – och rasat grande! Journalföringsprogrammet har jäklats och plötsligt avslutats (när man som minst önskar det!), søknader har inte gått att skriva ut, skrivarna har drabbats av frispel, telefonen har inte synkroniserats med Outlookkalendern som den ska och med andra ord inte kopplat ifrån telefonerna när den ska, Åpent nett (vi har två system i datorerna) har gått ner och inte velat starta och vi har inte ens kunnat ringa Hjelpemiddelsentralen eftersom de (också) haft tekniska problem. Det blir onekligen en smula svårjobbat när tekniken inte vill som vi vill. Men mitt uppe i detta har vi skrattat åt eländet för det blev nästan komiskt där ett tag.

Nu är det off to bed som gäller för mig med go’filten som sällskap. Back later…

Inga kommentarer: