måndag, december 27, 2010

Bagage på vift

Om resan ner var barnrik så var denna resa både barn- och prat-rik, totalt fullbokade dessutom. Ner fick jag en sån där mittenplats som jag verkligen inte gillar men det gick bra, jag hamnade bredvid en trevlig och pratsam man. På Arlanda blev det lite försening och vid gaten hörde jag hur personal från disken resonerade med ett par där kvinnan satt i rullstol. De hade fått plats långt bak i planet och personalen ville flytta fram dem men detta resulterade i att de inte fick sitta bredvid varandra. Det visade sig att jag hade platsen bredvid en av sätena de fick så jag erbjöd dem helt sonika ett byte vilket resulterade i ännu en mittenplats för mig. Även denna gång gick det bra, jag hamnade bredvid en väldigt pratsam och humoristisk kvinna från Linköping som var på väg till Oslo för att jobba som sjuksköterska på ett sykehjem. Innan vi hade landat hade hon erbjudit mig skjuts med hennes väninna som skulle plocka upp henne på Gardemoen. Det tackade jag gladeligen ja till, under förutsättning att det var ok för hennes väninna. eftersom tyngsta biten på dessa resor är flygtåget och den sista "snitsen" innan man är hemma.

Dessvärre visade det sig att min väska inte dök upp på bagagebandet. Det hela är anmält och jag fick besked om att det mest troligt kommer med taxi under morgondagen. Om så är fallet så är det sak samma för mig, egentligen riktigt skönt att slippa släpa på den där stora väskan. Men jag vågar inte ropa hej förrän det är här. Det är så mycket i den väskan jag vill ha, såväl gammalt som nytt jag köpt och fått i julklapp, bland annat ett fint inramat foto av mina älskade syskonbarn♥

Tack för en mycket mysig vistelse hos er älskade syster Jill med familj!

Nu är det slappa soffa som gäller för mig innan det blir sängen. I morgon vankas det kneg igen.

1 kommentar:

Annelie sa...

Väskorna brukar dyka upp med bud dagen efter. Jag håller tummarna.