söndag, december 26, 2010

Sliten syster håller husvisning

Oj oj, en hyggelig och rolig kväll blev värsta partyt - och det känns idag. Jag blev bjuden på både sangria och whisky i går och sistnämnda var verkligen riktigt gott där och då, idag kan jag inte påstå att det är nåt jag är sugen på inom den närmsta framtiden. Jill och Ida gav upp först, jag och Fredrik vi jobbade vidare på drycken, pratet och skrattet till 06 på morgonen...eller var den mer? Jag vaknade i syrrans och Stig säng, varför vet jag inte för jag hade bäddat av min egen och ställt fram ett glas vatten så jag hade uppenbarligen en plan att lägga mig där. Egentligen mår jag bättre än jag förtjänar men huvudet är tungt - so far!

Dessutom har jag i min miserabla uppenbarelse och med en andedräkt som kan döda fått hålla husvisning för ett par holländare från Jokkmokk. Jag tror att Jillan hade räknat bort dem eftersom de skulle komma före 12 så de drog upp på den planerade finska-julbord-lunchen i Harads. Det visade sig bara att de bara haft svårt att finna fram. De sade i alla fall att de var väldigt intresserade och att huset var fint men var lite konfunderade över att det gick skoterspår precis utanför huset och undrade om det gick nån skoterled precis utanför fönstret. Så är det ju inte utan det handlar om att vänner och bekanta här lätt tar till det fordonet om vintern för att ta sig hit. Bland annat jag i natt *s*

Nu är jag galet sliten, det där var verkligen en pärs, upp och prata engelska och "sälja in ett hus" så här "dagen efter" så jag ska krypa ner under duniset igen och viiiiila!

2 kommentarer:

Annelie sa...

Sov gott :-)

Jean sa...

Haha, ni slår mitt rekord, 6.00 (!). ^^
Och vilka äventyr, husvisning dagen efter. :)